jaså ja

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Ops!

Av AnnaElv Kattström - 31 oktober 2015 00:01

Hej! ----- här! Förlåt att jag inte bloggat sen i somras.  Vad som hände? Jo, eftersom min kamera krångla och jag inte kunde lägga upp några bilder kändes det så tråkigt. Eller ja, den krångla inte. Men ah, typ. Och ja, nu har jag fått koll på det där med kameran, så nu vill jag blogga igen! Och Anna ville troligen inte blogga eftersom att jag inte ville. Men nu vill vi BÅDA TVÅ börja blogga igen. Och nu känns det verkligen länge sedan asså. Under tiden jag inte blogga hann jag åka till danmark, börja skolan, hitta på en födelsedag till Missie, bytt stil helt totalt, en släkting dog   , fick mitt första betyg och fick världens VÄRSTA BETYG EVER IN MY LIFE. Anledning varför är för att jag inte fick veta när vi skulle sluta skriva. Så ja, man kan ju säga att blir lite stressad när lärarn säger "Nu är det 10 minuter kvar" när man är på 1:a sidan. Men jag ska försöka kolla OM jag får göra om det. För det var pro i SO. Och SO är mitt favoämne, speciellt samhällskunskap. Dock var det inte det vi hade pro på. Det handlade om olika slags kartor, klimatzoner och skillnaden mellan U-land och I-land. Och det är ju något som jag är bra på, om jag måste erkänna. Men så subbar jag hela provet, när jag kunde ALLA FRÅGORNA.
Kom igen?! Det är naturligtvis typiskt jag.  

Men så gjorde en kompis till mig det coolt, eller något?
Nej, jag tycker inte att det är coolt att få dåliga betyg.


Sen dog ju en släkting, dock. Hon hette Rut, och var dansk. Jag tror att jag bara träffat henne 5 gånger, som MAX. Men jag minns bara 2. Var väl för liten för dom andra 3. 
Så min pappa åkte en helg till Danmark för att gå på begravning. Tyvärr kunde jag inte följa med. Så det var tråkigt, enligt mig.  Men jag missade iallafall ingenting i skolan. Så det var ju bra, om man tänker posetivt, vilket jag älskar att göra. 

 

Sen har vi ju även börjat med hemkunskap i skolan! Jättekul, enligt mig. Bara att jag har väldigt svårt att sammarbeta med folk som inte är mina vänner. Alltså jag menar då att jag är blyg för alla jag inte riktigt är med. Vilket inte är kul. Så var tredje vecka är jag LIVRÄDD. För jag mår dåligt liksom av att vara med någon som jag knappast känner. Visst, dom går i samma klass som mig. Men jag känner att jag inte kan fråga dom något. T.ex, hur man ska GÖRA det som står i receptet. Men detta gäller faktiskt, dock för alla ämnen! Jag är totalt livrädd, jag känner mig verkligen som ett litet lamm när en "klasskamrat" kommer som jag inte är VÄN med. 

Men hursomhelst, jag och Anna sa att vi skulle göra en serie. Och vi är faktiskt på G. Bara att mitt kameraproblem har flyttat fram hela grejen. Så den första delen kommer förmodligen inte ut förän i Januari. Men på tal om youtube, jag och Anna gjorde en "halv vlogg" idag. Jo, jag filmade med min kamera medans vi Facetimade. Och sen så lade jag till lite gamla filmer och bilder, det var en födelsedagsvideo, till henne. Så ja...Men nu är jag trött och ska nog sova. Men här under kommer klippet, och en bild på mig!


Var den bra? Aja, här kommer bilden iallafall!

Hej hej! Nej men jag dör snart, asså. Är jättetrött! Hörs imorgon, hoppas jag!   

Mvh -----! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaElv Kattström - 12 augusti 2017 00:00

Halloj! Elvira här, ett tag sedan, jag vet...Men denna gång finns det en bra anledning. Och en dålig...Haha. Dom senaste dagarna har jag varit i Danmark. Varför? Jo, för att jag har släkt där. Och nej, jag kan inte prata danska. Eller jo, LITE! "Glas...

Av AnnaElv Kattström - 10 januari 2016 21:10


Hej hej! Elvira här! Tänkte bara säga att del 2 av Annas Tutorial är nu ute!   Lite lång kanske, men var den bra?  Haha, det tog jättelång tid att göra den.   Och Anna har också lagt upp en video när hon åker pulka! Den heter "Anna åker pu...

Av AnnaElv Kattström - 4 januari 2016 02:17


He! Anna här. Idag ville jag bara skriva en sak och fråga er en sak. Det är så att jag vet inte om det är bara jag eller, men jag får så här ongest hela tiden för att skolan börjar. och jag är så himla närvös. Så kommentera gärna fall ni också känner...

Av AnnaElv Kattström - 2 januari 2016 15:01


Hej! Elvira här! Igår var jag uppe HELA NATTEN.  Varför? Jag redigerade en video.  Varför jag gjorde det? För att jag sa att den skulle komma ut idag. Varför jag sa det? För att...jag ville vara klar idag!  Men idag ska det i alla fall kom ut en vi...

Av AnnaElv Kattström - 2 januari 2016 01:00

Hej hej! Elvira här! Ibland har det kanske varit svårt att fatta vem det är som skriver? Men nu är det slut på det!  För som du såg i dom inläggen under detta, så hade vi båda en bild där det stod "MVH Anna/Elvira E".  Här är min:   Så med de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Omröstning

Vilken är din favorit högtid?
 Jul
 NYÅR
 HALLOWEEN
 Trettonhelgen
 DIN Födelsedag
 Alla hjärtans dag
 Påsk
 Midsommar
 Pingst
 Lucia (Räknas detta som JUL?)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Paw Print

Ovido - Quiz & Flashcards