jaså ja

Alla inlägg under december 2015

Av AnnaElv Kattström - 31 december 2015 23:35

Hej hej! Nu är det snart 2016!  Gud vad fort det har gått! 2015 bara försvann! 

Men det är faktiskt riktigt skönt. 2015 har varit ett ganska jobbigt år för mig. Jag har för det första fått mina första betyg i år. Det gick väldigt bra faktiskt, men innan det var man ju väldigt nervös. Innan man visste liksom.

 

Året började riktigt bra, faktiskt. Jag bara längtade efter att jag skulle fylla 12! För att då blir jag ju ett år närmare 13, hehe. Vill så gärna börja i högstadiet!

Och det var heller inte så mycket läxor då. Men nästan ingen snö, dock!  

Fast det bästa var att filmen Big Hero 6 kom då...hehe!  Jag gick och såg den med en kompis som börjar på J.    

Sedan kom våren! Det var väl en trevlig vår? Minns dock inte så mycket från den.

ELLER JO, VÄNTA?! Var det inte solförmörkelse då?! 

Jo, det var det ju! Här nedan är en bild på den. Fast det är dock ingen sol med på bild. Det ser bara ut som en mulen dag, hehe.   

     

På våren längtade jag så mycket efter sommarlovet! Och till slut kom sommaren! Och nu hade jag även skaffat mig en kamera. Och som vanligt så åkte vi till Danmark. Kan faktiskt erkänna att nu börjar det bli lite enformigt att åka till samma ställe varje år, även om vi har släkt där. FÖRLÅT!  Och jag får självklart inte glömma den fantastiska 50:års-festen jag var på! Här nedan kommer en bild!

 

Kanske inte världens bästa bild, men ja. Men sedan kom ju hösten! Då fyllde Anna år (30 oktober)! Nu hade jag även börjat i 6:an. Man var ju ganska nervös över att man skulle få sina första betyg, men som sagt gick det bra för både mig och Anna.

Men om jag ska vara ärlig så var hösten den jobbigaste tiden på året! Vi hade muntliga nationella pro. Det tror jag gick bra, men har inte fått betygen på dom ännu. Vi hade också många fler pro för övrigt. Dom var dock skriftliga. Jag var även mycket sjuk.

Och sen var det mycket problem i skolan, inte betygen. Utan något annat, som är privat, typ. Jag tror det i alla fall. Men det var inte bara jobbigt på hösten! Nej nej! 

Okej, visst. Min dator började bli mer och mer dålig, och det gick mig också på nerverna. Men det fanns även roliga tillfällen. Det kom till exempel en ny tjej i
klassen, vilket var väldigt trevligt.

Haha, här är en katt som jag träffade en dag i höstas. SÅ SÖÖÖT!

 

Och nu var det äntligen vinter! Jag hade nästan längtat efter vintern sedan sommaren. För jag älskar julen! Så då var jag riktigt glad! Och det som hände i december
var att jag fick reda på mina FÖRSTA BETYG NÅGONSIN!
Det var så spännande ock sååå kul!   HAHA! Och sedan slutade jag ju

skolan. För då var det lov den 18:e december. Väldigt tidigt i år faktiskt, eller hur?   

 

HAHA, det där var jag som öppnade presenter på julafton! 

Och sen en vecka senare, var det helt plötsligt

2016! 

Gud vad fort det gick! MEN NU ÄR ÄNTLIGEN DET HÄR JOBBIGA ÅRET SLUT ASSÅ!

GOTT NYTT ÅR ALLA! Godnatt! SYNS NÄSTA ÅR!

Mvh Elvira.   

 

 

 

Av AnnaElv Kattström - 31 december 2015 23:21

Hej! Anna här. Idag är det Nyårsafton! Och det innebär Gått nytt år! Tänk att ni har stått ut med ett helt nytt år. Några har jobbat, gått i skola, åkt pulka, solat, och alla ni har fyllt år. Jag tycker att alla ni är jätte duktiga som har stått ut med ett helt nytt år, om man särskilt är i min ålder jag vet att det är kämpigt. Men 2016 kommer också gå jätte fort så ni får häga med lite här hehe. Men hör kommer några bilder. Som har hänt under året. 

                                     

GOTT NYTT ÅR!

Av AnnaElv Kattström - 19 december 2015 19:30

Hej! Anna här. Det var ett tag sen ..... igen. Men ni måste väl ändå hålla med mig att man kan glömma saker. Vi är väl mänskliga. Det har ju vart så mycket att göra nu i December. (Iallafall för mig). Men kan försöka igen att vara så aktiva vi kan. Men hur som hälst, idag är det ju, 2015-12-19. Och snart är det ju julafton! Alltså jag älskar värklige julen jätte mycket. Det är ju bara 4 dagar till Julafton. Jag kommer inte ihåg riktigt vad jag har gjort sen jag skrev. Sorry!

 

Men igår var det julavslutning i skolan. Vi fick massor av skummtomtar,pepparkakor,Lusse bullar, julmust. Och så dansade vi runt julgranen. Och igår så gjorde jag pepparkakshus, det vart ganska bra för att vara första gången. Men delarna var sönder i så vi fick lima ihop det med sockret. Och nu tänkte jag skriva vad jag har gjort idag.

 

Jag vaknade ca 09.00 Och då gjorde jag och min mamma i ordning oss. Och sen åkte vi till Cloetta. Vi köpte sura björnar, plopp, mums mums, godis bilar, lördags godis. Sen åkte vi hem. Och då spelade jag in en video när jag testar det godiset vi hade köpt. Sen kollade jag på julkalendern på min mobil (Tusen år till julafton). Sen slog jag och min mamma in massor av julklappar. Som nu ligger under julgranen. Och nu så ska vi försöka hitta på julrimm. 

 

Imorgon ska vi till affären och köpa bla bingolottor. Sen ska vi baka cake pops och macarons. Och sen ska vi på julspel.

 

Hejdå! ses! MVH Anna.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästboken

Omröstning

Vilken är din favorit högtid?
 Jul
 NYÅR
 HALLOWEEN
 Trettonhelgen
 DIN Födelsedag
 Alla hjärtans dag
 Påsk
 Midsommar
 Pingst
 Lucia (Räknas detta som JUL?)
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pink Paw Print

Ovido - Quiz & Flashcards